האבולוציה של המותג הפרטי: לא מה שחשבתם

בשנת 1905, רוקח מקולומבוס ייצר לראשונה משקה בשם RC קולה, כתחליף למותג המצליח. ב-100 השנים הבאות, המותג הפרטי מילא את תפקיד התחליף הגנרי והזול למותגים בפריסה ארצית. ואז, הכללים החלו להשתנות. 

 

כיום, קמעונאים מפתחים מותגים פרטיים דווקא כחלופה איכותית ובלעדית, שמחזקת את החיבה למותג ונאמנות לקוחות. את המגמה מובילות קמעונאיות ענק כמו טארגט, וולמארט, קוטסקו וכמובן אמזון, עם מעל 100 מותגים פרטיים. 

 

הדגש עבר מהמחיר לאיכות, כולל אריזות משודרגות, במטרה למשוך לקוחות לחנויות. כי מותג פרטי מנצח, שמצליח לזכות בלב הצרכן, עשוי ליצור עמו מערכת יחסים לשנים ארוכות. 

 

 

לקריאה נוספת