2020: שנת מפנה בקרב על כיס הצרכן?

מותגים פרטיים המשיכו להתחזק ב-2020 על חשבון מותגים מסורתיים בארה"ב, כך קובע מחקר חדש של IRI.

 

זו אמנם המגמה בשנים האחרונות, אך היא בלטה במיוחד בזמן הקורונה. מותגים מסורתיים איבדו אשתקד מכירות בשווי 12.1 מיליארד דולר למותגים פרטיים. זה נבע תחילה ממחסור בהיצע של מוצרי ה"מותגים" בקטגוריות כמו סבון, נייר טואלט, חומרי חיטוי ומוצרי בריאות – ומשם המשיך לעוד קטגוריות.

 

זמינות היתה שם המשחק בזמן הסגרים. אנשים קנו מה שהיה על המדפים – והמותגים הפרטיים, בשליטת הרשתות הקמעונאיות, היו זמינים יותר.

 

בשורה התחתונה: הייתה כאן הזדמנות, והמותגים הפרטיים ניצלו אותה היטב. זה הורגש גם ובמיוחד באונליין, שם המכירות של מותגים פרטיים צמחו הרבה יותר מהר ממותגים מסורתיים. וכמו תמיד, חלק מהלקוחות החדשים שניסו גם יישארו עם המותג הפרטי בהמשך.