זוכה "מוצר השנה" בקטגוריית היינות בארה"ב לא השתייך למותג מוכר, אלא לרשת Aldi: מדובר בבקבוק קברנה סוביניון מהמותג הפרטי של הרשת, שמחירו 10 דולר.
זהו שיא המגמה בשנים האחרונות, של צרכנים המאמצים מותגי יינות פרטיים על חשבון מותגים מוכרים. מכירות מותגי יינות פרטיים צמחו מדי שנה מאז 2014, ואילו מכירות היינות הממותגים עמדו במקום. במהלך 2020, מעל 3% מבקבוקי היין שנמכרו ברשתות הענק, היו של מותגים פרטיים. רוב המכירות אמנם של יינות זולים יחסית, אך הביקוש הגובר גורם לקמעונאים לשלב במותגים הפרטיים גם יינות פרימיום וסופר-פרימיום.
הקמעונאים מצדם מקדמים את היינות הפרטיים בערוצים השונים, ומפרסמים לא מעט בפלטפורמות קנייה אונליין, הכוללות משלוח ישירות לצרכן. מעניין מתי נראה אצלנו יין במותג פרטי…