מהו מותג פרטי – וכיצד הוא תורם לרשתות ולצרכנים

Hand Holding Notebook With Drew Brand Logo Creative Design Ideas

מה זה מותג פרטי?


מותג פרטי הוא סדרה של מוצרים, המיוצרים עבור רשתות שיווק על ידי יצרנים המתמחים בתחומם. מוצרי המותג הפרטי נושאים את שם הרשת, או את שם המותג הרשום על ידה. 


המותג הפרטי הופיע לראשונה בשנות ה-70, כמוצר גנרי וזול משמעותית ממתחריו, המותגים המוכרים. עם השנים, המותג הפרטי התפתח והתרחב לקטגוריות רבות, פיתח שפה ומאפיינים משלו, הביא שורה של חידושים למדף, ויצר קשר אמוציונלי עם הצרכן. כיום, המותג הפרטי מהווה חלופה ראויה למותגים המסורתיים. 


למה זה טוב לרשת?


מאפשר גמישות בהתאמת המוצר לתנאי שוק משתנים

מוריד את מספר החוליות בשרשרת השיווק

מחזק נאמנות צרכנים

רווחי יותר לקמעונאי

מגביר כוח מיקום מול ספקים, ומוריד את התלות בהם 

נותן ערך ללקוח, במיוחד בתקופות מיתון שבהן הרגישות למחיר עולה


למה זה טוב לצרכן?


אלטרנטיבה איכותית של מוצרים 

תמורה טובה לכסף

חסכון מצטבר בכל קנייה

ביטחון, יש  למוצרים "אבא"